Марія Ярема
У тропарі та кондаку на честь св. рівноапостольного і великого князя Володимира говориться, що він був подібним до євангельських постатей: купця перлини з притчі (див. Мт 13, 45-46) та апостола Павла. До першого наш князь був подібний тому, що шукав наче перлину правдиву віру для своєї держави, а знайшовши її, придбав собі та своєму народові як найвищу цінність. Ось як про це говорить тропар: Уподобився ти купцеві, що шукає цінної перли, славновладний Володимире, що сидиш на високому престолі матері городів – Богобереженого Києва. Досліджуючи і посилаючи до царського городу, щоб пізнати православну віру, знайшов Ти неоціненний жемчуг – Христа, що вибрав тебе, як другого Павла, і отряс сліпоту у святій купелі, разом душевну і тілесну. Тому празнуємо твоє успення ми, люди твої. Моли, щоб спаслися душі наші.
До апостола ж Павла св. Володимир подібний тим, що отряс сліпоту у святій купелі, разом душевну і тілесну. Св. апостол Павло у день свого покликання Христом на шляху до Дамаску був осліплений та прозрів безпосередньо перед святим Хрещенням (див. Дії 9, 3-18), а князь Володимир, згідно з літописними даними, перед Хрещенням набув хворобу очей та не міг добре бачити, а охрестившись, відразу зцілився. Зцілення як апостола Павла, так і князя Володимира було подвійним: духовним та тілесним. Савло звільнився від дихання «погрозою та вбивством на Господніх учнів» (Дії 9, 1) та від сліпоти, а князь звільнився від ідолопоклонства та інших гріхів, а також від хвороби очей.
Підкреслюючи схожість між покликанням великого апостола та наверненням великого князя, кондак оспівує св. Володимира, перефразовуючи слова св. апостола Павла. Ось що каже кондак: Подібний великому апостолові Павлові, у сивизні, всеславний Володимире, як молодече мудрування, ти оставив все дбання про ідолів, як муж дозрілий прикрасив ти себе багряницею хрещення. I нині, в радості стоячи перед Спасом Христом, моли, щоб спаслися душі наші. Слова «як молодече мудрування, ти оставив все дбання про ідолів, як муж дозрілий прикрасив ти себе багряницею хрещення» є власне перефразуванням слів апостола Павла до коринтян: «Коли я був дитиною, говорив як дитина, думав як дитина, міркував як дитина. Коли ж я став мужем, покинув те, що дитяче» (1 Кр 13, 11).
Св. апостола Павла називаємо «апостолом народів», св. князя Володимира називаємо рівноапостолом та хрестителем Русі-України. Живучи дев’ять століть по тому, як жив апостол народів, наш князь зумів до нього уподібнитись та принести його благовість своєму народові. Нехай же і ми станемо подібними до апостола та рівноапостола у своєму духовному прозрінні та житті вірою.