Євангелізаційна темаІнтерактивні вправи до теми з адаптаціями до zoom-зустрічей
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Завантажити

Тема 2. Віддалення від Божої любові – гріх

Вправа 1 «Незакінчене речення + мікрофон»

Необхідні матеріали: предмет, що слугуватиме мікрофоном (ручка, олівець, лінійка і т.п.).

1) Заздалегідь підготуйте запитання для учасників: речення, які вони мають продовжити (наприклад):

– Гріх – це…

– Гріх асоціюється з …

– Коли я чиню гріх, я наче…

– Коли я чиню гріх, Господь, напевне, відчуває…

– Стан гріха – це як перебування в…

– Звільнення від гріха – це як…

– Свобода – це…

– Я перебуваю в гармонії, коли…

(список можна доповнити)

Відповіді мають бути короткими, лаконічними.

2) Запитуйте, передаючи «мікрофон» учасникам для відповіді. Відповідає лише той, у кого «мікрофон» (найкраще, щоб кожен відповів на усі запитання).

3) Обговоріть тему гріха із присутніми, підсумуйте результати вправи (відповіді учасників).

Адаптація для Zoom-зустрічі вправи «Незакінчене речення + мікрофон»

1) Заздалегідь підготуйте запитання для учасників: речення, які вони мають продовжити (приклад див. вище).

2) Так як передавати мікрофон у Zoom немає змоги, називайте ім’я учасника, якого запитуєте. Учасник, що відповів називає ім’я того, якому «передає слово». Відповіді мають бути короткими, лаконічними.

3) Обговоріть тему гріха із присутніми, підсумуйте відповіді учасників.

Вправа 2 «Вакцина проти спокус»

Необхідні матеріали: аркуші А4, кольорові папірці (5 шт. на групу) та Додаток 1 (попередньо розрізати цитати – кожна на окремому папірці-смужці) для кожної групи, ручки.

1) Сформуйте 2-3 групи учасників та роздайте аркуші А4.

2) Запропонуйте учасникам у групах обговорити наш стан та самопочуття, коли вчинили гріх Результати обговорень попросіть записати на аркуші (в центрі аркуша пишемо «Гріх» і малюємо стрілочки та записуємо все, що прийшло на думку, наприклад: страждання, тривога, неспокій, докори сумління, тощо.)(5 хв).

3) Представлення напрацювань.

4) Роздайте кольорові папірці (5 шт. на групу)

Для того, щоб не чинити гріх, необхідно помітити спокусу та їй опиратись. Запропонуйте у групах обговорити та записати на кольорових папірцях 3-5 спокус, які найчастіше виникають у людини на шляху її навернення (1 папірець – 1 спокуса) (5 хв).

5) Роздайте цитати (Додаток 1) та попросіть серед них обрати до кожної спокуси саме те, що б її могло побороти (своєрідна вакцина) (5 – 7 хв).

6) Представлення напрацювань.

Адаптація для Zoom-зустрічі вправи «Вакцина проти спокус»

Необхідні матеріали: Додаток 1 (попередньо розформувати по 6-7 цитат (різні для трьох груп) та надіслати представникам груп «капітанам»).

  • У додатку Zoom сформуйте три групи учасників, визначивши їх в окремі «кімнати» (попередньо обравши для кожної представника «капітана»).
  • Дайте завдання в групах обговорити цитати та визначити вакциною до яких спокус вони могли б стати («капітан» демонструє екран із цитатами у своїй групі та робить записи відповідно до обговорення).
  • Поверніть учасників у загальну конференцію. Нехай кожна із команд представить свої напрацювання.
  • Спільно обговоріть результати.

Вправа 3 «Наслідки гріхопадіння»

Необхідні матеріали: Святе Письмо, аркуші А4 для кожної групи, ручки.

1) Сформуйте 2-3 групи учасників та роздайте необхідні матеріали.

2) Запропонуйте спільно прочитати Буття 3, 1-19.

3) Поставте присутнім наступні запитання:

– Чому змій звертається спочатку до жінки? (почуття)

– Як він говорить? (питання неконкретне, двозначне)

– До чого призводить діалог зі змієм (злом)? (перший крок до гріха, сумнів у Божій любові)

– Чи говорив змій правду? (спочатку заінтригував, приховуючи правду, а потім сказав неправду спочатку ставить під сумнів Божий авторитет, а потім намовляє до гріха)

– Яким здалося Єві яблуко після розмови зі змієм? (добре для поживи і приманливе для ока)

– Що робить Єва після переступу Божої заповіді? (поширення зла; людина співвідповідальна з Богом у процесі творення світу)

– Чи чинив опір Адам? (байдужість)

– Що сталося з ним?

– Що означає нагі?

– Що означає страх, сором, ховаються? (1 Ів. 4, 18)

– Для чого Бог питає Адама, де ти; чи не їв ти з дерева? (дає шанс навернення)

– Чи визнають Адам і Єва свою провину? (гордість не дозволяє; вони перекладають свою вину на інших)

4) Дайте завдання виписати із тексту наслідки гріхопадіння.

5) Запропонуйте у групах поміркувати над наступними питаннями:

Чи всі описані наслідки гріхопадіння виявляються у наш час?

Чи, на вашу думку, вони поглибились, чи певним чином змінились? Чому?

Чи покидає Бог людину після гріха?

 Адаптація для Zoom-зустрічі вправи «Наслідки гріхопадіння»

Необхідні матеріали: Святе Письмо для кожного учасника

1) Запропонуйте спільно прочитати Буття 3, 1-19.

2) Поставте присутнім наступні запитання:

– Чому змій звертається спочатку до жінки? (почуття)

– Як він говорить? (питання неконкретне, двозначне)

– До чого призводить діалог зі змієм (злом)? (перший крок до гріха, сумнів у Божій любові)

– Чи говорив змій правду? (спочатку заінтригував, приховуючи правду, а потім сказав неправду спочатку ставить під сумнів Божий авторитет, а потім намовляє до гріха)

– Яким здалося Єві яблуко після розмови зі змієм? (добре для поживи і приманливе для ока)

– Що робить Єва після переступу Божої заповіді? (поширення зла; людина співвідповідальна з Богом у процесі творення світу)

– Чи чинив опір Адам? (байдужість)

– Що сталося з ним?

– Що означає нагі?

– Що означає страх, сором, ховаються? (1 Ів. 4, 18)

– Для чого Бог питає Адама, де ти; чи не їв ти з дерева? (дає шанс навернення)

– Чи визнають Адам і Єва свою провину? (гордість не дозволяє; вони перекладають свою вину на інших)

3) У додатку Zoom сформуйте 2-3 групи учасників, визначивши їх в окремі «кімнати».

4) Попросіть обговорити та визначити наслідки гріхопадіння (учасники можуть робити нотатки).

5) Запропонуйте у групах поміркувати над наступними питаннями:

Чи всі описані наслідки гріхопадіння виявляються у наш час?

Чи, на вашу думку, вони поглибились, чи певним чином змінились? Чому?

Чи покидає Бог людину після гріха?

6) Поверніть учасників у загальну конференцію. Нехай кожна із груп представить свої напрацювання.

7) Спільно обговоріть результати.

Додаток 1 (до Теми 2, впр. 2 «Вакцина проти спокус»)

 Прийдіть до мене всі втомлені й обтяжені, і я облегшу вас (Мт. 11, 28)

 Ти ж коли молишся, увійди у свою кімнату, зачини за собою двері й молись Отцеві твоєму, що перебуває в тайні, а Отець твій, що бачить таємне, віддасть тобі (Мт. 6, 6)

 Просіть, і дасться вам, шукайте, і знайдете; стукайте, і відчинять вам (Мт. 7, 7)

 Господь – моє світло й моє спасіння: кого маю боятись? Господь – мого життя твердиня: кого маю страхатись? (Пс. 27, 1)

 Будьте в молитві витривалі й чувайте на ній в подяці (Кол. 4, 2).

 Ось чому кажу вам: Не турбуйтеся вашим життям, що вам їсти та що пити; ні тілом вашим, у що одягнутись. Хіба життя не більш – їжі, тіло – не більш одежі? (Мт. 6, 25)

 Візви до Мене, і я обізвусь і об’явлю тобі велике і незбагненне, чого ти досі не знав (Єрем. 33, 3)

 Знайте: Господь предивне своєму святому робить; Господь почує, коли візву до Нього (Пс. 4, 4)

 Страждає хтось між вами? Хай молиться. Радіє хтось? Хай псалми співає (Яків 5, 13)

 Нездужає хтось між вами? Хай прикличе пресвітерів церковних і хай вони помоляться над ним, помазавши його олією в ім’я Господнє, і молитва віри спасе недужого, та й Господь його підійме; і як він гріхи вчинив, вони йому простяться (Яків 5, 14–15)

 Не будь недбалий у молитві, не занедбуй давати милостиню (Сирах 7, 10)

 Чувайте ж, моліться, щоб не ввійти в спокусу. Дух бадьорий, але тіло кволе! (Мр. 14, 38)

 Коли ж ви в мені перебуватимете, і мої слова в вас перебуватимуть, – просіте тоді, чого лиш забажаєте, і воно здійсниться для вас (Ів. 15, 7)

 Так само й Дух допомагає нам у немочі нашій; про що бо нам молитися як слід, ми не знаємо, але сам Дух заступається за нас стогонами невимовними (Рим. 8, 26)

 Бог гордим противиться, смиренним же дає благодать (Яків 4, 6)

 Коріться, отже, Богові, противтесь дияволові, і він утече від вас (Яків 4, 7)

 Тільки ж хай просить із вірою, без жадного вагання; бо хто вагається, той подібний до морської хвилі, що її здіймає і коливає на всі боки вітер. Така людина нехай собі не уявляє, що прийме щось від Господа; – людина з подвійною душею, непостійна у всіх своїх дорогах (Яків 1, 6–8)

 І ось те довір’я, що ми маємо до Нього: коли просимо щось, згідне з Його волею, Він вислухає нас (1 Ів. 5, 14)

 Страху нема в любові, а, навпаки, досконала любов проганяє геть страх, бо страх має в собі кару, а хто боїться, той недосконалий у любові (1 Ів. 4, 18)

Теми з посібника: Євангелізація (передкатехуменат) – Львів: Колесо, 2015 – 48 с.