У Львові відбулися науково-практичні семінари зі спеціальної катехитики та педагогіки. Проводила їх с. Вероніка Донателло – відповідальна за катехизацію осіб з особливими потребами Італії. Організаторами семінарів були Патріарша катехитична комісія та Катехитично-педагогічний інститут УКУ.
18 вересня 2017 р. – на тему: «Особа з особливими потребами: виклик чи наріжний камінь спільноти. Синдром спектру аутизму». Учасниками семінару були студенти кафедри загальної та соціальної педагогіки УКУ.
19 вересня – на тему: «Катехиза доброго самар’янина. Катехиза і Літургія для і разом з особами з особливими потребами. Інклюзивна релігійна педагогіка. Учасниками семінару були катехити, відповідальні за катехизації осіб з особливими потребами в Україні, представники освітніх та реабілітаційних центрів, педагоги загальноосвітніх шкіл.
На семінарах розглядалися питання інклюзивної освіти і виховання осіб з особливими потребами. Для прикладу, в Італії вже немає спеціалізованих освітніх закладів для осіб з особливими потребами, усі вони навчаються в загальноосвітніх закладах. Також катехизація відбувається для усіх разом, особи з особливими потребами є частиною парафіяльного життя як усі інші. Це результат багатолітніх зусиль катехитів, педагогів, суспільства загалом.
Інклюзивна система освіти і виховання вимагає спеціальної підготовки. На сьогодні в Італії усі катехити і педагоги загальноосвітніх шкіл пройшли спеціальний вишкіл і вміють працювати з особами з особливими потребами. Активно створюються електронні навчальні матеріали, користуватися якими можуть учні з різними можливостями – хто може читати і незрячі, особи з аутизмом і гіперактивні особи.
Основою цього підходу є повага до гідності кожної особи – бо кожен має свої таланти і свої труднощі. Звідси, роль вихователя – іти поряд із учнем, товаришувати йому в його унікальній мандрівці формування особистості, відносин з іншими, пізнання і творчості.
Сестра Вероніка представила наочні методичні матеріали, які використовуються у вихованні та релігійному навчанні для незрячих, осіб з аутизмом, в інклюзивних класах – для дітей з різними можливостями. Учасники мали нагоду обмінятися досвідом і шукати шляхів вирішення нагальних проблем і покращення стану катехизації осіб з особливими потребами.