Блаженний Августин: «Чим більше днів посту, тим краще лікування; чим довший час стриманості, тим рясніше придбання спасіння».
Преподобний Єфрем Сирин: «Краще їсти у Господі й дякувати Господу, ніж не їсти й осуджувати ближнього. Від численних наїдків грубіє розум, а добра стриманість очищує його».
«Справжній піст – відсторонення від зла, утримання язика, угамовування у собі гніву, відречення від пристрастей, злослів’я, брехні, клятвопорушництва».
«Піст – добра захорона для душі, надійний співжитель для тіла. Піст відганяє спокуси, намащує на подвиг благочестя. Він співжитель тверезості й невинності. Піст виводить молитву на небо. Піст – мати здоров’я, опікун і захорона дівицтва. Піст – дорога до покаяння. Піст не любить світу, ані того, що у світі».
«Постові радіє і Господь, якщо постимося із надією і вірою».
Святитель Феофан Затворник: «Прийшов піст – мати доброчесності. А який же був час до того дня? Час блуду. Душа блудила у всьому, що приємне потрапляло на її очі, – і з зовнішністю, і з речами, а більше – з гріховними пристрастями. Кожен має свою пристрасть, якій догоджає. Час покласти край. Впізнай кожний свою Даліду (Суд. 16: 4 –21), яка зв’язує тебе і віддає лютим ворогам, і облиш її. І дано буде тобі більше, ніж Самсону: не волосся лише відросте – благі помисли і не сила лише повернеться – міць волі, не лише очі відкриються – розум стане зрячим, і побачиш Господа, і себе, і що навколо тебе у належному світлі. Нині час слушний, нині день спасіння!».
Слово святителя Григорія Палами про піст
Святитель Йоанн Золотоустий про піст
Святий Василій Великий про піст (проповідь перша)